Employer branding er det nye sort – både inden for marketing, HR og til dels også ledelse.

Employer branding er en kompleks størrelse, fordi det netop har tråde i mange retninger. Derfor lyder spørgsmålet ofte: Hvem har ansvaret?

Alle, der arbejder inden for ovenstående områder af virksomheden, har et ansvar for virksomhedens employer brand. 

Det er blevet svært at rekruttere og tilknytte medarbejdere. Derfor bør du tage kurset Employer Branding i praksis, så du får nye værktøjer til din værktøjskasse. 

På kurset bliver du introduceret til grundlæggende branding, som derefter vinkles mod employer branding.

Du bliver klogere på:

  • Branding og brandingstrategier
  • Betydningen af storytelling og dens effekter
  • Employee advocacy (strategisk arbejde med medarbejderambassadører)
  • Sammenhængen mellem branding og markedsføringsstrategi
  • Anvendelse af brandingredskaber i rekrutteringsprocessen

Optagelseskrav

For at blive optaget på en akademiuddannelse skal du leve op til følgende krav:

  • Du skal have en erhvervsuddannelse, grunduddannelse for voksne, gymnasial uddannelse eller en anden relevant uddannelse på mindst samme niveau
  • Du skal have minimum 2 års relevant erhvervserfaring

Hvis du ikke opfylder kravene, kan du muligvis optages på baggrund af en realkompetencevurdering.