På akademiuddannelsen i Byggekoordination arbejder vi med de nødvendige viden og værktøjer til at håndtere ledelse, samarbejde, planlægning, jura, økonomi og arbejdsmiljø. Du får blandt andet indsigt i centrale teorier og metoder inden for logistik og procesoptimering, samt praksis for anvendelse af formaliserede kontrakter og skriftlig kommunikation mellem de involverede parter i byggeprojekter. Uddannelsen dækker også byggerelateret jura og entrepriseret, økonomi, arbejdsmiljø samt kommunikation og samarbejde.
I løbet af uddannelsen lærer du at håndtere opgaver som optimering af byggeprocesser ved hjælp af forskellige planlægnings- og koordinationsmetoder, udføre økonomiske risikovurderinger samt håndtere logistikopgaver, der involverer styring af mandskab, materiel og materialer.
Styrk din karriere i byggebranchen og bliv skarp på optimering af byggeprocesser.
Med uddannelsen i byggekoordination opnår du kompetencer inden for følgende områder:
Du får indsigt i centrale teorier og metoder inden for logistik og procesoptimering, samt erfaring med anvendelse af formaliserede kontrakter og skriftlig kommunikation mellem byggesagens parter. Uddannelsen dækker også byggerelateret jura, entrepriseret, økonomi, arbejdsmiljø og kommunikation og samarbejde.
invalid quix collection shortcode!
Akademiuddannelsen i Byggekoordination er opbygget omkring centrale fagområder som planlægning og styring af byggeprocessens ressourcer, økonomi, kommunikation med mere. Uddannelsen består af tre obligatoriske moduler samt flere retningsspecifikke og valgfrie moduler. Du afslutter uddannelsen med et afgangsprojekt.
Undervisningen sammenlæses med vores fuldstidsstuderende. Der lægges stor vægt på samspillet mellem din erhvervserfaring og det teoretiske og metodiske indhold, der indgår i undervisningen.
Du har mulighed for at tage hele uddannelsen, eller du kan vælge at tage enkelte fag som selvstændige kurser for at opkvalificere dig. Der er ingen forpligtelse til at fortsætte uddannelsen, hvis du først har startet.
Undervisningen tager udgangspunkt i gældende lovgivning og branchens krav til sikkerhed og arbejdsmiljø. Du bliver i stand til at identificere og vurdere arbejdsmiljømæssige udfordringer og får kompetencer til at udvikle, implementere, vedligeholde og forbedre metoder og systemer inden for arbejdsmiljøledelse.
Du lærer at anvende relevante IT-værktøjer til blandt andet digital mængdeberegning, prissætning, kalkulation, tilbudsgivning, ressourcestyring og kvalitetssikring.
Undervisningen introducerer dig også til BIM (Bygnings Informations Modellering) og gældende lovgivning om brugen af IT i byggeriet.
Efter faget vil du kunne arbejde med digital tidsplanlægning og vælge relevant udbudsmateriale via projektweb.
Forudsætning for deltagelse: Du skal have gennemført og bestået det obligatoriske modul "Planlægning og styring af byggeriets processer og ressourcer" (OB1).
Afgangsprojektet er din mulighed for at fordybe dig i et selvvalgt emne med relevans for din nuværende eller fremtidige jobsituation, som du brænder særligt for.
I afgangsprojektet skal du demonstrere din evne til at samle elementerne, fra alle de fagmoduler du har gennemført, i en samlet rapport, hvor du analyserer metodisk en praksisnær problemstilling inden for uddannelsen.
Forløbet er en vekselvirkning mellem selvstudie og personlig vejledning med henblik på at skrive en større skriftlig rapport der skal forsvares til en mundtlig eksamen.
Efter afgangsprojektet har du afsluttet hele din akademiuddannelse.